Tuesday, May 25, 2010

TAK SEHEBAT MANA 2


Hidup mati sihat sakit kaya miskin jodoh pertemuan dan semuanya adalah ketentuan Allah. Kita cuma berikhtiar dan berdoa agar dimakbulkan cita-cita kita.

Pada padangan saya, nak kurus dan sihat lebih mudah dari nak jadi jutawan. Nak kurus dan sihat, faktor-faktor penyokong semuanya dibawah kawalan kita...melalui ubah gaya hidup melalui makan/minum dan bergerak aktif... kalori masuk kurang dari kalori yang diperlukan, Insha'Allah, kurus. Tukar minda yang borooi dan berisi tu ok.. hanya jika BMI ok atau berat badannya unggul.

Nak jadi jutawan ni,, ada banyak faktor dibawah kawalan kita dan juga banyak faktor diluar kawalan kita....Banyak sekim cepat kaya,yang kaya cepat jadi jutawan adadalah pengasasnya seorang. Beribu yang lain papa...Begitu juga perniagaan lain, ramai tak kaya (jutawan) dari jutawan. Di Bukit Genting begitu juga.. ramai yang papa kalah judi dan yang kaya berbilion Goh Tong anak beranak...

Oleh itu pada mereka yang tak berapa berjaya nak jadi jutawan, jadikan hasrat untuk kuruskan badan sebagai motivasi nombor satu..

Untuk sihat dan tambah stamina kita kena guna formula FIT. Akan bincang kemudian.

No comments: